رفتن به محتوای اصلی
۲۴ تیر, ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۹
شهردار قم:

توسعه شهر قم نیازمند یکپارچگی در مدیریت است

مطلب بدون عنوان 1636
شهردار قم گفت: در روند توسعه شهر، نیازمند مدیریت یکپارچه شهری و همگرایی میان متولیان هستیم.
شهر نیاز به توسعه دارد و توسعه قم به معنای خدمت به مردم است، در این راستا ایجاد بوستان و تفرج‌گاه‌ها برای مردم امری ضرری است و باید ازنظر فرهنگی نیز اقدامات لازم از سوی همه متولیان امر صورت بگیرد

به گزارش شهرنیوز، سید مرتضی سقاییان نژاد در دیدار با سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم با گرامیداشت اعیاد دهه امامت و ولایت اظهار داشت: همه امور و فعالیت‌های ما برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم و اداره شهر است.

شهردار قم افزود: هر کاری که در جهت خدمت به مردم باشد، عبادت است و این حیطه وظایف را نیز عبادت می‌دانیم چون نیت ما خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی تصریح کرد: البته گام نهادن در این مسیر آسان نیست و مشکلات زیادی وجود دارد باید این مشکلات را با هماهنگی لازم از میان برد.

سقاییان نژاد با اشاره به اینکه شهر قم نیازمند همراهی و هماهنگی بیشتر برای پیگیری مشکلات است گفت: اگر بتوانیم روحیه کار جمعی و تصمیم‌گیری بر اساس خرد جمعی را موردتوجه قرار دهیم بسیار موفق عمل خواهیم کرد، در این خصوص در کارهای جمعی، کنار گذاشتن سلایق شخصی بسیار مهم است و باید همه‌چیز را در خدمت مردم بیاوریم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: شهر نیاز به توسعه دارد و توسعه قم به معنای خدمت به مردم است، در این راستا ایجاد بوستان و تفرج‌گاه‌ها برای مردم امری ضرری است و باید ازنظر فرهنگی نیز اقدامات لازم از سوی همه متولیان امر صورت بگیرد.

وی گفت: وجود تفریحات سالم و مدیریت اوقات فراغت برای جوانان نیز نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها دارد، قم ام القرای جهان اسلام  است . در این موضوع باید برای یک میلیون و 350 هزار نفر شهروند عزیز قمی و زائران میلیونی که برخی از آنها از دیگر کشورها به قم آمده‌اند، برنامه‌ریزی کرد.

سقاییان نژاد افزود: شهرداری، ارگانی خدماتی و فرهنگی و اجتماعی است و ما ارگانی سیاسی نیستیم و تنها روی گزینه خدمت به مردم باید متمرکز شویم.

شهردار قم عنوان کرد: برخی نهادها و ارگان‌ها باید به وظایف خود در قبال شهر عمل کنند تا بار همه مسئولیت‌ها بر دوش مدیریت شهری قرار نگیرد، درواقع باید با همگرایی شهر را مدیریت کرد.

وی بیان کرد: تعامل شهردار و پلیس در رفع بسیاری از مشکلات به‌خصوص در حوزه ترافیکی و افزایش امنیت شهر اهمیت به سزایی دارد.

سقاییان نژاد اظهار داشت: تصمیمات دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در مناسبت‌ها و حضور میلیونی زائران به قم باید به‌گونه‌ای باشد که ازنظر ترافیکی و خدماتی، بار همه مسئولیت‌ها تنها بر عهده پلیس و شهرداری و مدیریت ترافیک نباشد و همه پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: درزمینهٔ برنامه‌های فرهنگی، شهرداری، پشتیبان قرارگاه 19 دی است و در حد توان فعالیت‌ها را به لحاظ فرهنگی پیش می‌برد.

شهردار قم معتقد است بسیاری از معضلات را می‌توان ازنظر فرهنگ‌سازی و امربه‌معروف و نهی از منکر از میان برد.

سقاییان نژاد  بیان کرد:شهرداری آماده همراهی با نیروی انتظامی در پیشبرد اهداف در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان است.

انتهای پیام/ 105

 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/luNz